Polityka szkoleniowa NSLT:
1. Powszechna edukacja specjalistów, rodziców, opiekunów oraz innych osób zaangażowanych w funkcjonowanie systemu opieki nad dzieckiem i rodziną. Wspieranie rozwoju zawodowego kadry naukowej
i studentów.
2. Upowszechnienie systemu standardów, dobrych praktyk i rekomendacji dla wszelkich instytucji zajmujących się pracą z dzieckiem i rodziną.
(Kryteria: Stopień 2. - Profesjonalista tworzący środowisko około terapeutyczne:
Rozumie wpływ traumy na zachowanie dziecka, jego rozwój i relacje z otoczeniem.
Współuczestniczy - na bazie rozumienia mechanizmów i strategii – w planowaniu i organizacji planu pracy dla dziecka i rodziny. Rozumie i kontroluje swoją rolę w procesie odpowiedzi na traumę (stres zawodowy etc). Umie dostosować system interwencji do poziomu rozwojowego dziecka, kultury i poziomu otoczenia.
W relacji z dzieckiem potrafi:
Zapewnić maksimum bezpieczeństwa.
Wspomagać dziecko w redukcji przytłaczających przeżyć.
Wspomagać dziecko w rozumieniu doświadczenia traumy i jego wpływu na bieżące doświadczenia.)