Witamy w kolejnej (2023 -2024) edycji szkolenia konsultantów i koordynatorów NSLT
Podobnie jak w latach ubiegłych, będzie to pracowity, ale i fascynujący czas dla kandydatów. Pojawiła się nowa wiedza, metody pracy, nowe doświadczenia w tym niezwykłe i nieprzewidywalne, związane z epidemią COVID-19 i wojną.
Jak przebiega szkolenie?
Podążamy za dzieckiem.
Twoim realnym pacjentem/klientem, podopiecznym lub dzieckiem "wyobrażonym"... "typowym" ... może to się zmieniać w trakcie szkolenia ... (pod oczywistym warunkiem przestrzegania zasad etycznych)
... to Twoja decyzja jaki wariant wybierzesz.
Działamy tak, jakbyś był/a już konsultantem/koordynatorem oddziaływań terapeutycznych (pod stałą opieką prowadzących szkolenie).
Poznajesz poszczególne elementy i fazy pracy i wprowadzasz je w życie. Krok po kroku. W miarę własnych, nabywanych w trakcie szkolenia kompetencji, nigdy ich nie wyprzedzając.
Równolegle - co oczywiste - pracujesz nad własnym rozwojem, nie tylko merytorycznym ale i somatycznym, emocjonalnym czy społecznym.
Przyjrzyj się bliżej podstawowemu algorytmowi pracy:
Już od początku szkolenia, jesteś w roli "adwokata" dziecka, jego przewodnika, czy jak powiemy - koregulatora/koordynatora w procesie systemowych oddziaływan terapeutycznych (trauma treatment).
Wyjaśnijmy więcej:
A wszystko układa się w ściśle do siebie pasujące "puzzle":
I tak, na wstępie, dowiesz sie jak zdefiniować poziom bezpieczeństwa (obiektywnego i poczucia bezpieczeństwa) w kluczowych środowiskach dziecka - w domu, rodzinie, szkole, środowisku rówieśniczym. Jakie wskaźniki/kryteria są tu kluczowe. Jakimi narzędziami to zbadać.
Jak zmienić środowisko pozabezpieczne (zagrażające, stresujące) w bezpieczne. I co zrobić, gdy okaże się to niewykonalne.
Kolejno - klucz startowy do oddziaływań i terapii - diagnoza.
Będziesz mieć dostęp do kilkunastu specyficznych/kierunkowych narzędzi diagnostycznych i nauczysz się je stosować.
Te narzędzia, to nie jedynie kwestionariusze, testy czy arkusze obserwacji i strukturalizowanego wywiadu. To także narzędzia, dzięki którym poznasz fizjologiczny stan dziecka i dynamikę zmian w jego organizmie. Także takie w których diagnozować będziesz "sobą".
Kluczową wiedzą, na tym etapie jest wiedza, zrozumienie i identyfikowanie dysocjacji - we wszelkich postaciach i sferach. Od percepcji, poprzez motorykę, pamięć, świadomość, emocje, aż po tożsamość (w tym dysocjację strukturalną).
Efektem Twoich działań będzie stworzenie obszernego i precyzyjnego, przy czym dynamicznego, profilu somatyczno-psychologicznego dziecka. Także na tak wyrafinowanym i unikalnym poziomie, jakim jest analiza "behawioralnych markerów" bilansu neurohormonalnego - wzajemnych sprzężeń i dynamiki poziomu adreneliny, noradrenaliny, kortyzolu, DHEA, oxytocyny, serotoniny, endogennych opiatów i innych.
W fazie bezpośrednich oddziaływań (tu pamiętaj, że diagnoza też jest oddziaływaniem terapeutycznym), domeną, bez której niewiele zdziałasz, jest szeroko rozumiana sfera przywiązania. To może być więź (budowa/odbudowa) Twojego pacjenta z mamą, tatą, bliskimi. Może być także przywiązanie pomiędzy Tobą, a podopiecznym.
Będziesz mieć tu dostęp do całego zbioru, nie tylko metod czy technik generujących czy wzmacniajacych przywiązanie, ale i do swoistej biblioteki publikacji, utworów czy innych narzędzi.
I rzecz jasna nauczysz się, jak adekwatnie i skutecznie się tymi narzędziami posługiwać.
I teraz już tylko krok do AUTOREGULACJI.
I jak powyżej - nauczysz się jakie narzędzia z biblioteki poligonu regulacji trzeba stosować - indywidualnie dla każdego dziecka (a jest to bogactwo setek metod, technik, ćwiczeń) - żeby jego organizm zaczął działać w sposób skoordynowany i zintegrowany. A to jest podstawą do dalszej pracy - np poznawczej. I także podstawą, do poznawczego przetwarzania doświadczeń traumatycznych.
Tu możesz sam/a stosować te narzędzia, a możesz nauczyć ich stosowania innych - rodziców, nauczycieli, trenerów. Ale to Ty będziesz potrafił/a tak je dobrać, żeby było to skuteczne.
Z pewnością domyślasz się, że ten etap to także praca nad Twoją regulacją. Nie możesz dostroić się do dziecka, jeśli sam/a nie jesteś uregulowany/a. Nie możesz uregulować/ukoić go sobą. I nie możesz także, skutecznie zastosować pozornie "sterylnych", obiektywnie skutecznych technik.
W skrócie - nie nauczysz dziecka oddychać, jeśli sam/a nie potrafisz prawidłowo oddychać.
..............................................................................................................................................................................................................................................
Po zakończeniu tego szkolenia - poradzisz sobie z każdym dzieckiem, którego kluczowym problemem są zaburzenia posttraumatyczne - w tym trauma rozwojowa - czy to we własnej praktyce, życiu, czy w roli koordynatora wszelkich oddziaływań wobec dziecka.
Wartością dodaną będzie z pewnością własny rozwój i wyeliminowanie z Twojego życia takich pojęć jak wypalenie zawodowe, wtórna traumatyzacja i podobne.
W trakcie całego szkolenia masz zapewniony dostęp tak do bieżącej superwizji, doświadczania autoterapii (jako elementu szkolenia), jak i wsparcia grupowego ew. własnej terapii.
Masz także prawo uczestniczenia w wyjazdach studyjnych, praktykach, eventach - Twoje możliwości logistyczne wyznaczą zakres tego uczestnictwa.
W trakcie szkolenia, używamy w dużym zakresie narzędzi technologicznych, dzięki którym możliwy jest stały kontakt - indywidualnie, zbiorowo, wymiana plików, współredagowanie i korekta, telekonferencje, internetowa grupa dyskusyjna i grupa wsparcia.
Po zakończeniu szkolenia, otrzymasz unikalny CERTYFIKAT konsultanta NSLT ©
Szczegółowe informacje i zgłoszenia indywidualnie:
(Jeżeli do tej pory nie współpracowaliśmy ściślej - napisz kilka słów o sobie)
Leszek Drozdowski, koordynator krajowy NSLT
@: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi.
W odpowiedzi otrzymasz:
1. Aktualne informacje organizacyjne, techniczne i finansowe nt szkolenia.
2. Obszerne opracowanie (artykuł) opisujące przebieg/system oddziaływań terapeutycznych.*
*Jeśli jeszcze nie otrzymałeś/aś go w ramach subskrypcji NEWSLETTERA NSLT
..............................................................................................................................................................................................................................................
Być może powinieneś/powinnaś wiedzieć, że odbycie tego szkolenia, to warunek wstępny do ew. udziału w przyszłości w szkoleniu:
Terapeuta "Somatyczno- Poznawczej Terapii Traumy i Dysocjacji" ©
Powodzenia!