Podstawowy algorytm pracy z dziećmi z Ukrainy, które znalazły w Polsce schronienie przed wojną

 

* AUN - autonomiczny układ nerwowy - ocena dynamiki

* PROPS - parent-report-post-traumatic-stress-symptoms /CROPS - child-report-post-traumatic-symptoms

Oba w/w narzędzia są proste, łatwe do wypełnienia (nie wymagają żadnych specjalnych kwalifikacji), a jednocześnie pozwalają rzetelnie ocenić poziom zaburzeń posttraumatycznych u poszczególnych dzieci.

Doskonale sprawdzają się także w badaniach przesiewowych, gdy niezbędna jest np. ocena dzieci w środowisku szkolnym (innym edukacyjnym/opiekuńczym) pod kątem gotowości/kompetencji do współpracy z dziećmi uchodźcami.

Więcej informacji:  PROPS CROPS

 

 

 

* W Ukrainie działa państwowy system zdalnej edukacji w formie platformy edukacyjnej. Część dzieci uczy się także online wg programów w których uczestniczyły przed przyjazdem do Polski.

ZOBACZ UKRAIŃSKĄ PLATFORMĘ EDU

 

Prezentowany tu algorytm, dotyczy pracy z dziećmi i rodzinami, które otoczone zostały opieką w zakresie zakwaterowania i innych podstawowych potrzeb bytowych i które mieszkają w warunkach domowych – w domach i innych lokalach udostępnionych przez rodziny polskie - po napaści Rosji na Ukrainę.

Obejmuje oddziaływania wobec dzieci z rodzin, które:

A. Deklarują chęć jak najszybszego powrotu na Ukrainę

B. Nie potrafią aktualnie podjąć decyzji

C. Zdecydowały się zostać w Polsce na dłużej/na stałe


W wypadku rodzin, które deklarują pozostanie w Polsce na dłużej/na stałe, dalsze oddziaływania są/będą zgodne z modelem, jakim posługujemy się w NSLT wobec wszystkich dzieci i ich rodzin.

 

WIĘCEJ O MODELU


WIĘCEJ O SYSTEMIE EDUKACJI NSLT-EDUCARE [wypełnij formularz]


Polityka prywatności

 

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o pracy z uchodźcami, polecamy powstałą z naszym udziałem publikację Polskiego Forum Migracyjnego:

„Dzieci – uchodźcy. Standardy, narzędzia diagnozy i wsparcie psychologiczne.”

 


 
 
 
 
 

Joomla Templates by Joomla51.com

nslt.pl - choroba sieroca, trauma, agresywne dziecko, dziecko adoptowane, przemoc w szkole, trudne dziecko, psychotraumatologia i dziecko nadpobudliwe