Festiwal Wiedzy NSLT 2019

16 - 17 marca

 

Przypomnijmy. Wkrótce minie 10 lat istnienia Sieci. To kolejna okazja do pochwalenia się osiągnięciami, do zaprezentowania systemowego modelu i całego spektrum metod i technik, jakimi posługujemy się w pracy z dziećmi, ich rodzicami, opiekunami i szerokim otoczeniem instytucjonalnym i społecznym. Także okazja do podsumowań ... w tym oceny skuteczności tego co robimy.

 

Wiosenna edycja Festiwalu poświęcona będzie traumie rozwojowej, widzianej z trzech perspektyw:

 

A. Perspektywy psychopatologii

B. Perspektywy rozwojowej

C. Perspektywy ewolucyjnej

 

 

 

 

 

..........................................................................................................................................................................................................

 

ARCHIWUM 2018

 

 

Jak przystało na model systemowy, zaczynamy od środowiska i tu szkoła, szkoła i jeszcze raz szkoła. Będzie o tym w jaki sposób poprowadzić naukę dziecka. Będą mówić tak nauczyciele, pedagodzy, jak i rodzice.


Aktywności sportowe wspomagające proces terapii, a często dla niego kluczowe, to także oczywistość. Ale już adekwatny dobór tych aktywności wcale nie jest oczywisty. I tu spotkacie się z tym, co robimy na codzień. Nie tylko tradycyjne dyscypliny. Zobaczycie jaki wielki potencjał niosą w sobie tzw. sporty ekstremalne np. wspinaczka, projekty jaskiniowe, Adventure Racing, Freediving, ale także mniej ekstremalne np. Jeździectwo Naturalne, Djembe, czy szerzej nieznane w Polsce Double Dutch.

 

Następnie ogromne spectrum technik i metod terapeutycznych i rozwojowych, których elementy/logikę wykorzystujemy nieustannie w terapii i wplatamy we wszelkie aktywności. Więc oczywiście techniki sensomotoryczne, wiele rodzajów masażu i ćwiczeń oddechowych z wielu nurtów, specyficzne dla relacji z dzieckiem odmiany Yogi, EFT (Emotional Freedom Techniques*), TRE (Trauma Releasing Exercises*), SE (Somatic Experiencing*), EMDR*, nurt kinezjologii i integracji sensorycznej, Biofeedback i wiele innych. Wszystko wg logiki modelu Somatyczno Poznawczej Terapii Traumy i Dysocjacji* - autoregulacja/integracja - "odtwarzanie rozwoju" - zaufanie do własnego organizmu  - samoocena/tożsamość - poznawcze przetwarzanie.

Ciekawym wątkiem, będzie z pewnością ... nieco inne spojrzenie na uzależnienia. W dobie dzieci maniacko wpatrujących się w ekrany, bardzo ważne.

Wreszcie, porozmawiamy o znaczeniu superwizji i feedbacku. W naszym modelu - fundament. Dlaczego fundament, przekonacie się sami.

 

Podsumowując organizacyjnie ;)

W sobotę będzie więcej gadania (prezentacje, filmiki, opowiadanie, dyskusja) w niedzielę ćwiczenia, ćwiczenia, pokazy, doświadczenia, eksperymenty :)

 

A więc - do zobaczenia :)



 

 

* Zastrzeżone znaki towarowe i prawa autorskie.

 
 
 
 
 

Joomla Templates by Joomla51.com

nslt.pl - choroba sieroca, trauma, agresywne dziecko, dziecko adoptowane, przemoc w szkole, trudne dziecko, psychotraumatologia i dziecko nadpobudliwe