1. Jak nauczamy?
W Naszej Szkole skupiamy się na zapewnieniu dzieciom pełnego bezpieczeństwa, kontaktu, oraz radości ze wspólnej pracy. Dzięki temu, edukacja przebiega w sposób, w którym rodzi się szacunek nie tylko do siebie i innych, ale również do samego procesu uczenia się. Kiedy czujemy satysfakcję ze zdobywania wiedzy, zaczynamy być bardziej zmotywowani do rozwijania się.


2. Jak organizujemy i planujemy proces nauki?
Twórcami struktury edukacyjnej w ogólnym systemie są dzieci. Mają do dyspozycji wielki „worek” różnych narzędzi, od linijki po TikToka i tematów od Avatara po życie delfinów. Innymi słowy, cokolwiek co budzi zainteresowanie w osobistej rzeczywistości dziecka, może zostać wykorzystane jako materiał edukacyjny i stać się podstawą eksploracji i zgłębiania różnych przedmiotów szkolnych. W tym wszystkim są również zawarte wymagania programowe/egzaminacyjne, które monitorują edukatorzy. Czyli, uczniowie będą zobowiązani wspólnie z nami (moderatorami, przewodnikami, a nie szefami z szafą gotowych procedur) poukładać swoją naukę w czasie, policzyć ile będzie trwała, sprawdzić i wybrać to co ich „kręci”, ale i uwzględnić to co konieczne.


3. Jak się komunikujemy?
Przestrzeń do komunikacji z tego czego się uczą w szkole, jest zbudowana wspólnie z uczniami.
Chcemy, żeby dzieci uczestniczyły w tworzeniu sposobu zapisywania swoich postępów, realizacji bieżących zadań, archiwizacji zrobionych itp., ponieważ to one będą korzystać z tychże zebranych danych i musi być to dla nich przede wszystkim czytelne i łatwe w obsłudze. Oczywiście, pomagamy zorganizować np. przestrzeń online, co będzie również dobrą okazją do nauki o narzędziach organizacyjnych. To wszystko musi być dostępne także dla każdego rodzica "na klik".

Thrive not just survive - Rozwijaj się, a nie tylko przetrwaj!


"Praktycznie z dnia na dzień Twoje dziecko trafia do bezpiecznej, chronionej przestrzeni. Przestrzeni bez systemowych etykietek i zagrożeń, także bez zagrożeń rówieśniczą patologią. Jednocześnie jest to przestrzeń w której rozwinie swoje kompetencje edukacyjne i społeczne (...)
Bezpieczeństwo dziecka - to także Twoje bezpieczeństwo.
Dziecko w bezpiecznej przestrzeni, uruchamiające swoje zasoby, osiągające sukcesy, zmienia jakość życia całej rodziny.To ogromna zmiana. Nieważne, czy problemem była do tej pory dysleksja, czy zaburzenia przywiązania, czy brak lub beznadziejna jakość relacji rówieśnikami, czy cały zestaw innych deficytów (...)"

[fragment materiałów edukacyjnych]



Model i Program jaki stworzyliśmy w ramach NSLT są w pełni systemowe. Pracujemy z całymi rodzinami w formule społeczności terapeutycznej.


Oprócz stricte terapii, dzieci objęte są też systemem edukacji, działającym wg modelu A-ZET (Autoregulacja – Zabawa, Edukacja, Terapia) co oznacza, że integralnie wpisane są w niego założenia terapeutyczne i rozwojowe, wychodzące daleko poza programy typowo szkolne.

 

Model edukacyjny Sieci NSLT i Fundacji EDUCARE, to także model dla dzieci (także ponadprzeciętnie zdolnych), które wspólnie z rodzicami wybrały Edukację Domową, ale potrzebują w tym procesie wsparcia profesjonalnego edukatora.


Zaczynamy :)


Model edukacji A-ZET (w pobranym artykule - rozdział "edukacja")

POBIERZ

 


Nasze Liceum - www.naszeliceum.pl


NASZE LICEUM

Model i Program jaki stworzyliśmy w ramach NSLT są w pełni systemowe. Pracujemy z całymi rodzinami w formule społeczności terapeutycznej.

Oprócz stricte terapii, dzieci objęte są też systemem edukacji, działającym wg reguły A-ZET (Autoregulacja – Zabawa, Edukacja, Terapia) co oznacza, że wpisane są w niego integralnie założenia terapeutyczne i rozwojowe, wychodzące daleko poza programy typowo szkolne. Naturalnym elementem systemu, jest także klub sportowy Adventure Racing.

Fundamentem dla kluczowych oddziaływań, jest od samego startu Programu „Teoria Poliwagalna” Stephena Porgesa. Kluczem – „System Społecznego Zaangażowania” (Porges S. W., 2011).

Mamy świadomość, że trudne byłoby włączenie wszystkich dzieci w tego rodzaju kompleksowy model. Nawet jednak przy założeniu, że zastosujemy tylko niektóre elementy, będzie to z pewnością pomocne dla wszystkich opiekujących się oraz pracujących z dziećmi i dla samych dzieci.

Tego rodzaju podejście nabrało dramatycznego wymiaru w obliczu wojny w Ukrainie i konieczności zapewnienia wsparcia, opieki, a niektórym docelowo integracji - setkom tysięcy rodzin. Dedykujemy więc ten materiał także wszystkim, którzy ten proces wsparcia oraz integracji organizują. Przez najbliższe lata, upowszechnienie wiedzy na temat dynamiki zaburzeń posttraumatycznych, będzie dla bezpieczeństwa w Polsce i poczucia bezpieczeństwa u dzieci i dorosłych - elementem kluczowym.

Polityka prywatności (RODO 2018),

1. Zbieramy informacje o Tobie - imię/nick, e-mail w związku z zamówieniem/wysyłaniem materiałów.
2. Wszelkie informacje, które zbieramy o Tobie mogą być wykorzystane wyłącznie do wysyłki materiałów na podany adres e-mail.
3. Jesteśmy jedynymi właścicielami informacji zebranych w tym serwisie. Twoje dane osobowe nie będą sprzedawane, wymieniane, przenoszone lub przekazywane innym podmiotom z jakiegokolwiek powodu, bez Twojej zgody.
4. Nie ujawniamy danych stronom trzecim.
5. Przechowujemy dane w sposób bezpieczny. Nikt poza dystrybutorem nie ma do nich dostępu. Komputery i serwery służące do przechowywania danych osobowych, są przechowywane w bezpiecznym środowisku.
6. W każdej chwili możesz usunąć swoje dane z nasze bazy. Wystarczy wysłać e-maila o temacie USUŃ DANE na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi.
7. Korzystając z naszego serwisu wyrażasz zgodę na naszą politykę prywatności.

 

Podstawowy algorytm pracy z dziećmi z Ukrainy, które znalazły w Polsce schronienie przed wojną

 

* AUN - autonomiczny układ nerwowy - ocena dynamiki

* PROPS - parent-report-post-traumatic-stress-symptoms /CROPS - child-report-post-traumatic-symptoms

Oba w/w narzędzia są proste, łatwe do wypełnienia (nie wymagają żadnych specjalnych kwalifikacji), a jednocześnie pozwalają rzetelnie ocenić poziom zaburzeń posttraumatycznych u poszczególnych dzieci.

Doskonale sprawdzają się także w badaniach przesiewowych, gdy niezbędna jest np. ocena dzieci w środowisku szkolnym (innym edukacyjnym/opiekuńczym) pod kątem gotowości/kompetencji do współpracy z dziećmi uchodźcami.

Więcej informacji:  PROPS CROPS

 

 

 

* W Ukrainie działa państwowy system zdalnej edukacji w formie platformy edukacyjnej. Część dzieci uczy się także online wg programów w których uczestniczyły przed przyjazdem do Polski.

ZOBACZ UKRAIŃSKĄ PLATFORMĘ EDU

 

Prezentowany tu algorytm, dotyczy pracy z dziećmi i rodzinami, które otoczone zostały opieką w zakresie zakwaterowania i innych podstawowych potrzeb bytowych i które mieszkają w warunkach domowych – w domach i innych lokalach udostępnionych przez rodziny polskie - po napaści Rosji na Ukrainę.

Obejmuje oddziaływania wobec dzieci z rodzin, które:

A. Deklarują chęć jak najszybszego powrotu na Ukrainę

B. Nie potrafią aktualnie podjąć decyzji

C. Zdecydowały się zostać w Polsce na dłużej/na stałe


W wypadku rodzin, które deklarują pozostanie w Polsce na dłużej/na stałe, dalsze oddziaływania są/będą zgodne z modelem, jakim posługujemy się w NSLT wobec wszystkich dzieci i ich rodzin.

 

WIĘCEJ O MODELU


WIĘCEJ O SYSTEMIE EDUKACJI NSLT-EDUCARE [wypełnij formularz]


Polityka prywatności

 

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o pracy z uchodźcami, polecamy powstałą z naszym udziałem publikację Polskiego Forum Migracyjnego:

„Dzieci – uchodźcy. Standardy, narzędzia diagnozy i wsparcie psychologiczne.”

 


 
 
 
 
 

Joomla Templates by Joomla51.com

nslt.pl - choroba sieroca, trauma, agresywne dziecko, dziecko adoptowane, przemoc w szkole, trudne dziecko, psychotraumatologia i dziecko nadpobudliwe