Zostańcie Państwo Partnerem Sieci NSLT

Skuteczne oddziaływania - szczególnie wobec dzieci z zaburzoną regulacją emocji musza być działaniami w pełni systemowymi. Temu służy Program Partnerski NSLT. Gminy, miasta, powiaty i instytucje, które rozumieją wagę problemu rozpoczynają z nami współpracę.


Budowa Partnerstwa to proces w wyniku którego powstaje kolejne ogniwo Sieci. Dzięki temu możliwe staje się zapewnienie dostępu do odpowiedniej jakości efektywnych usług zorientowanych na usuwanie zagrożeń oraz leczenie zaburzeń regulacji emocji i stresu traumatycznego dzieci i młodzieży.

 

Dostęp do usług, efektywne korzystanie z pomocy jest możliwe wtedy, gdy oddziaływania są skoordynowane i prowadzone przez rozumiejących się i współpracujących ściśle specjalistów. Temu służy trójstopniowy system edukacji w efekcie którego powstaje środowiskowa sieć skonfigurowana w taki sposób, że kolejne jej ogniwa dostosowane są do potrzeb dziecka i jego opiekunów i prowadzą dziecko bezpieczną i ściśle zaprogramowaną "ścieżką".

Mamy tu; specjalistę pierwszego stopnia, który identyfikuje problem, specjalistę drugiego stopnia, którego zadaniem jest zbudowanie wokół zgłoszonego dziecka bezpiecznego środowiska - tzw. około terapeutycznego oraz specjalistę trzeciego stopnia, który jest koordynatorem/terapeutą prowadzącym oddziaływania wobec dziecka i jego opiekuna/ów.

 

Proces budowy Partnerstwa przebiega wg następującej chronologii:


1. Zdefiniowanie potrzeby współpracy - podpisanie listu intencyjnego.

Pobierz list intencyjny dotyczący współpracy

 

2. Wspólne uzgodnienia dotyczące współpracy - podpisanie umowy o współpracy.

 

3. Uruchomienie programu edukacji powszechnej na danym terenie, budowa struktury Sieci.

A. Edukacja specjalistów pierwszego stopnia.*

B. Powołanie Punktu Konsultacyjnego (PK).

C. Edukacja specjalistów drugiego stopnia (w oparciu o działanie PK - praktyczną pracę z klientem pod opieką trenera/edukatora i superwizją konsultanta).

D. Weryfikacja i selekcja osób spełniających kryteria dla szkolenia specjalistów trzeciego stopnia - rozpoczęcie cyklu szkoleniowego.

4. Pełne wdrożenie systemowych działań wobec dzieci i rodzin.

- Sieć specjalistów pierwszego stopnia umożliwia sprawną identyfikację zagrożeń i bezpieczne działania wobec dzieci objętych wsparciem Sieci NSLT.

- Specjaliści drugiego stopnia tworzą otoczenie około terapeutyczne, jednocześnie sami stają się edukatorami - prowadzą pracę szkoleniową w relacji z opiekunami i pracownikami instytucji i organizacji.

- Zespół odpowiednio przygotowanych specjalistów trzeciego stopnia własnymi siłami koordynuje niezbędne oddziaływania terapeutyczne korzystając z superwizji konsultantów Sieci NSLT.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Poniżej treść listu intencyjnego - rozpoczynającego współpracę.

Zważywszy, że

1. W ostatnich latach w obszarze szeroko rozumianej opieki, wychowania i edukacji, narasta zarówno u dzieci jak i młodzieży problem zaburzeń, które we współczesnej nomenklaturze określa się jako zaburzenia regulacji emocji i posttraumatyczne.

2. W wielu rodzinach, we wszystkich szkołach czy w innych placówkach, spotykamy dzieci, które sprawiają ogromne problemy i nie poddają się tradycyjnym oddziaływaniom edukacyjnym i wychowawczym.

3. Zaburzenia powyższe są poważnym problemem rozwojowym oraz zdrowotnym i wymagają specjalistycznych profesjonalnych działań.

4. Mało znane są w naszym kraju skuteczne metody oddziaływań wobec tego typu zaburzeń a ich skala jest tak duża, że stały się one poważnym problemem społecznym.

5. Instytucje, organizacje i specjaliści działający w ramach NSLT posługują się najwyższymi standardami działania, które oparte są o aktualną wiedzę, wywodzącą się z czołowych światowych i europejskich ośrodków naukowo-badawczych, doświadczeń klinicznych uznanych powszechnie specjalistów tej tematyki, literatury opartej na wynikach badań empirycznych oraz własnych udokumentowanych doświadczeniach autorów, konsultantów, edukatorów i innych specjalistów.

Strony uzgadniają co następuje:

§ 1

Celem niniejszego listu intencyjnego jest nawiązanie współpracy umożliwiającej zaspokajanie potrzeb Partnera związanych z jego celami statutowymi/zadaniami i na jego obszarze działania
w zakresie, który zgodny jest z misją i wizją NSLT a więc:

1. Trójstopniowej edukacji specjalistów, rodziców, opiekunów oraz innych osób zaangażowanych

w funkcjonowanie systemu opieki nad dzieckiem i rodziną. Wspierania rozwoju zawodowego kadry naukowej, studentów i uczniów.

2. Stworzenia systemu dostępnych usług (dla dzieci, młodzieży i ich rodzin) o charakterze medycznym i środowiskowym (w tym pomocy psychologicznej) na uzgodnionym z Partnerem obszarze powiatów, gmin i miast. Powołanie punktu/sieci punktów konsultacyjnych współpracujących z ośrodkami specjalistycznymi NSLT i innymi w Polsce i zagranicą.

3. Upowszechnienia systemu standardów, dobrych praktyk i rekomendacji dla wszelkich instytucji zajmujących się pracą z dzieckiem i rodziną.

§ 2

Szczegółowe zasady współpracy oraz przedsięwzięć podejmowanych na podstawie niniejszego listu intencyjnego, zostaną uregulowane w odrębnych umowach pomiędzy stronami.

Niniejszy list intencyjny, nie pociąga za sobą jakichkolwiek zobowiązań dla którejkolwiek ze stron.

§ 3

Osobami odpowiedzialnymi za koordynację działań wynikających z niniejszego listu intencyjnego oraz innych uzgodnień są:

 

Pobierz list intencyjny dotyczący współpracy


wypełniony wyślij na adres:



 

Kontakt telefoniczny lub listowny

Stowarzyszenie SOnDiR
tel. 502 219 273


Fundacja Mederi - Instytut "Pomnik - Centrum
Zdrowia Dziecka"
Al. Dzieci Polskich 20
04-730 Warszawa

 
 
 
 
 

Joomla Templates by Joomla51.com

nslt.pl - choroba sieroca, trauma, agresywne dziecko, dziecko adoptowane, przemoc w szkole, trudne dziecko, psychotraumatologia i dziecko nadpobudliwe