Zakres podstawowych kompetencji specjalisty pracującego z dzieckiem z zaburzeniami posttraumatycznymi:
Poziom I
A. Zrozumienie wpływu traumy na zachowanie dziecka, jego rozwój i relacje z otoczeniem. Umiejętność identyfikowania specyficznych dla zjawisk posttraumatycznych zaburzeń regulacji emocji, oraz uruchamiania adekwatnego działania zgodne z algorytmem NSLT.
B. Umiejętność kontrolowania swojej roli w procesie „odpowiedzi na traumę” (zjawiska stresu i wypalenia zawodowego, tzw. wtórnej traumatyzacji etc).
Poziom II
jak wyżej
+
Jeśli dziecku niezbędna jest specjalistyczna terapia – umiejętność skutecznej współpracy z koordynatorem/terapeutą prowadzącym, w zakresie zapewnienia dziecku bezpieczeństwa fizycznego i emocjonalnego.
Poziom III
jak wyżej
+
Umiejętność, na bazie rozumienia mechanizmów i strategii, współuczestnictwa w planowaniu i organizacji planu pracy dla dziecka i rodziny.
Szczegółowe informacje w odpowiednich "zakładkach".