Zakres podstawowych kompetencji specjalisty pracującego z dzieckiem z zaburzeniami posttraumatycznymi:

 

Poziom I

A. Zrozumienie wpływu traumy na zachowanie dziecka, jego rozwój i relacje z otoczeniem. Umiejętność identyfikowania specyficznych dla zjawisk posttraumatycznych zaburzeń regulacji emocji, oraz uruchamiania adekwatnego działania zgodne z algorytmem NSLT.

B. Umiejętność kontrolowania swojej roli w procesie „odpowiedzi na traumę” (zjawiska stresu i wypalenia zawodowego, tzw. wtórnej traumatyzacji etc).

 

Poziom II
jak wyżej

+

Jeśli dziecku niezbędna jest specjalistyczna terapia – umiejętność skutecznej współpracy z koordynatorem/terapeutą prowadzącym, w zakresie zapewnienia dziecku bezpieczeństwa fizycznego i emocjonalnego.

 

Poziom III
jak wyżej

+

Umiejętność, na bazie rozumienia mechanizmów i strategii, współuczestnictwa w planowaniu i organizacji planu pracy dla dziecka i rodziny.

 

Szczegółowe informacje w odpowiednich "zakładkach".

 
 
 
 
 

Joomla Templates by Joomla51.com

nslt.pl - choroba sieroca, trauma, agresywne dziecko, dziecko adoptowane, przemoc w szkole, trudne dziecko, psychotraumatologia i dziecko nadpobudliwe